Cum s-a făcut Xiaomi de râs în fața propriilor fani
Xiaomi face telefoane bune și din ce în ce mai populare, dar compania pare să nu știe cum să piardă, chiar dacă mizele nu sunt neapărat mari.
Chinezii de la Xiaomi au început să fie din ce în ce mai vizibili la nivel global, ia piața românească nu face excepție. Probabil știi pe cineva care are un asemenea telefon, fie că vorbim de o opțiune de buget sau de una ceva mai scumpă. Într-adevăr, brandului îi merge bine momentan, dar n-ai spune că s-au dezvoltat la toate capitolele.
Se pare că cei de la Xiaomi nu știu să piardă, chiar și dacă vorbim de ceva relativ banal, ca un sondaj pe internet. Compania folosește o interfață proprie pentru sistemul de operare Android, instalat pe telefoane, astfel că-ți oferă o experiență personalizată în timpul utilizării. Excepția de la regulă este modelul Mi A1, care nu folosește interfața custom. Dacă unor producători treaba asta le iese bine, cei de la Xiaomi ar putea face îmbunătățiri.
Compania a publicat pe Twitter un sondaj în care dorea să afle preferințele utilizatorilor între MIUI 9 și Android One. Sondajul a mers bine o vreme, dar lucrurile s-au schimbat destul de repede și balanța a înclinat în favoarea experienței simple, Android One.
La un moment dat, 57% dintre cei aproximativ 15.000 de respondenți preferau experiența simplă în defavoarea celei personalizate cu MIUI 9. Cam acesta a fost și momentul în care Xiaomi și-a luat jucăriile și a plecat acasă, iar sondajul a fost șters de pe Twitter.
Ceea ce ar fi trebuit să fie o dovadă de popularitate a MIUI 9 s-a dovedit a fi un fiasco pentru companie. Partea și mai proastă e că sondajul a dispărut, compania încercând probabil să bage totul sub preș. Din păcate, suntem pe internet, iar mulți s-au gândit că un screenshot e bun de păstrat, mai ales când procentajele o iau la vale.